۱۰ زنجیره مرغ در مازندران فعال است/ ذخیره سازی ۱۵ هزار تن مرغ

۱۰ زنجیره مرغ در مازندران فعال است/ ذخیره سازی ۱۵ هزار تن مرغ

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عنایتی سه شنبه شب در گفتگوی خبری شبکه طبرستان با اشاره به این که مازندران داری حلقه کامل زنجیره طیور از لاین تا عرضه در بازار است، اظهار داشت: ۱۰ زنجیره بزرگ، ۱۹ کشتارگاه و دو هزار و ۱۲۴ واحد تولیدی مرغ و طیور با ۲۸ هزار پرورش دهنده در استان فعالیت دارد.

وی با اظهار این که دو شب قبل ۹۸۱ هزار قطعه مرغ در استان کشتار شده است، افزود: همچنین ۱۳۱ هزار قطعه مرغ به صورت زنده به تهران استان شد و مجموع گوشت استحصال شده ۷۳۵ بوده است.

وی با بیان این که بخشی از گوشت مرغ قطعه بندی و بخشی نیز به صورت مرغ گرم وارد بازار تهران و استان می‌شود، گفت: روزانه ۲۵۰ تن مرغ در بازار استان عرضه می‌شود.

عنایتی با اشاره به وجود تعادل در بازار یادآور شد: شرکت پشتیبانی امور دام طبق برنامه قرار است امسال ۱۶ هزار تن مرغ ذخیره سازی کند که تاکنون ۱۵ هزار و ۱۰۰ تن مرغ مازاد را جمع آوری و ذخیره کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی روند جوجه ریزی و تولید را در استان روبه رشد بیان کرد.

۱۱۴ میلیون قطعه جوجه ریزی می‌شود

عطاء الله حسن زاده مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران نیز با اشاره به این که ۱۱ درصد مرغ کشور در استان تولید می‌شود، گفت: هر ساله میزان جوجه ریزی در استان برای تعادل بازار افزایش می‌یابد و سالانه ۱۱۴ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: به رغم مشکلات و افزایش هزینه‌ها سعی کردیم در روند تولید خللی ایجاد نشود ولی در حال حاضر مرغداران با مشکلات فراوانی روبرو هستند و بازار مصرف توانایی جذب مازاد تولید را ندارد.

وی هزینه‌های تمام شده تولید هر قطعه مرغ را ۱۲۰ هزار تومان ذکر کرد و افزود: در شرایط حاضر نیازمند حمایت مسئولان و متولیان هستیم زیرا به طور میانگین در هر کیلوگرم ۵ هزار تومان ضرردهی داریم.

اخبار مرتبط

صادرات مرغ مازندران به عمان و عراق

روی خوش بازار مرغ درصورت تامین نهاده ها

صادرات، داروی شفا بخش صنعت مرغ مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha